Heerlijk spannende fantasy

Natasja (Tazzy) J. 03 september 2020
Mara Li - Ijzerhart

Cliona groeit op bij de monniken, in het klooster. Ze weet heel weinig van haar afkomst. Ze heeft vaak vreemde dromen, die niet veel goeds voorspellen. Ze verdient haar geld als weefster. In het kasteel komt een nieuwe heer te wonen en hij vraagt haar om mooie stof te weven voor zijn bruid. Ze voelt dat er iets niet klopt aan hem. Zijn hulpje Cu, doet ook heel erg vreemd. Hij wil haar niet in de buurt hebben van zijn meester. Cliona wil weten, wat er aan de hand is en gaat op onderzoek uit. Als het dorp en de mensen waar ze van houdt in gevaar komen, moet ze alles op alles zetten.

De hele sfeer in het boek is mysterieus. Het leest heerlijk vlot weg. Als lezer,wil je ook weten wat er aan de hand is. Goed tegen kwaad. Licht tegen duisternis. Overwint de liefde het van het kwaad, of zal het voor altijd verloren gaan?

Het is een race tegen de klok. De magie bouwt op, tot een hoogtepunt. Dat is ook erg goed gedaan! Zodra je aan het verhaal van Cliona begint, kun je niet meer stoppen. In het begin, geeft het je echt het gevoel van: een historische roman. Maar de magie, sluipt langzaam het verhaal in…… Dat is echt heel goed bedacht! Hierdoor kun je het niet meer wegleggen. Je wordt in het verhaal gezogen.

Cliona is een hardwerkende vrouw, het leven zit haar niet echt mee. Maar ze staat op eigen benen. En dat is heel belangrijk voor haar.

Een verhaal met duistere magie, een vleugje liefde en Ierland als de plaats waar het zich afspeelt.

De titel wordt laat in het boek duidelijk, maar past er echt helemaal bij.

De hoofdstukken beginnen ook met een omranding. Het zijn keltisch aandoende tekeningen. De vogel speelt een grote rol in het verhaal. Maar dat is niet meteen duidelijk, maar ook dat valt helemaal op zijn plek.

Ik vond het een echte pageturner. Het krijgt van mij dan ook 5 sterren*****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.