Geweldig vervolg!

NinavdHeijden 14 november 2021
Ik weet nog goed dat ik na het lezen van Heartstopper 1, meteen verliefd was op het verhaal van Nick en Charlie. Alice Oseman weet een prachtig, gevoelig en realistisch verhaal neer te zetten dat veel jongeren in deze tijden een hart onder het riem weet te steken. In het eerste deel zagen we hoe Nick en Charlie langzaam erg hechte vrienden werden die voor elkaar door het vuur durfde te gaan. Het einde van deel 1 liet ons lezers natuurlijk met veel vragen achter, die gelukkig snel worden beantwoord in dit tweede deel.

In dit deel lezen we hoe Nick en Charlie een relatie krijgen en hoe Nick omgaat met het vinden van zijn identiteit. Ook dit wordt weer met ontzettend veel zorg beschreven, zonder dat het verhaal ooit ook maar een beetje te zwaar aanvoelt. We zien ontzettend veel mooie momenten voorbij komen tussen de twee jongens en kunnen volledig wegdromen in hun prachtige verhaal.

Ook zitten er aan het einde van het boek weer ontzettend leuke extra's waarmee we de karakters en hun vrienden beter leren kennen. Zeker het korte verhaal van Tara en Darcy is een geweldige toevoeging aan dit tweede deel van deze must-have serie.

Meer recensies van NinavdHeijden