Een heerlijk zomers en liefdevol boek!

NinavdHeijden 26 juni 2023
Wat een heerlijk en fijn boek was dit om te lezen! Het verhaal voelde haast aan als een romantische film met goede ontwikkeling van de eerste vonk, naar een voorzichtige uiting van de liefde, naar een conflict en uiteindelijk een echte happy ending. Er waren momenten waarop ik niet anders kon dan hardop lachen, grinniken en zwijmelen. Enkele momenten gaven me ook nog eens heerlijke Heartstopper vibes wat altijd een super bonus is!

Ondanks alle liefde, luchtige en mooie momenten wist dit boek ook goed in te gaan op de moeilijkere thema's zoals een ouder met dementie, homofobie en homohaat. Deze thema's werden met goede zorg behandeld en gaven extra dimensies aan het verhaal. Ook de ontwikkelingen in de relatie tussen de twee jongens komen natuurlijk over, laten inzien dat een relatie met pieken en dalen komt en hoe belangrijk het is dat je altijd goed met elkaar blijft communiceren, dat je respectvol naar elkaar blijft en dat je de mogelijkheid hebt om te leren van je fouten.

Dit boek is ideaal voor iedereen die zin heeft in een lekker vlot verhaal met niet alleen zwijmel en lach momenten, maar zeker ook met goede leer een nadenk punten. Ik zou dit boek 100% aanraden en vind dit boek een prachtige toevoeging aan het Nederlandstalige aanbod van LHBT+ boeken. Dit boek gaf ik dan ook 5 sterren.

Meer recensies van NinavdHeijden