Een magisch verhaal

NinavdHeijden 29 augustus 2022
Violet, vervloekt & verwoest is een echte must-read voor alle sprookjesliefhebbers die graag willen wegdromen in een nieuwe, magische wereld.

Toen ik begon aan dit verhaal merkte ik dat ik wat tijd nodig had om er helemaal lekker in te komen. Dit komt doordat het verhaal redelijk langzaam begint. Hierna bouwt de spanning langzaam maar gestaagd op en naarmate je dus verder leest wordt het behoorlijk moeilijk om het boek weg te leggen. Het verhaal bevat hier en daar verwijzingen naar bekende sprookjes, zoals een verloren schoentje en goede feetjes uit Assepoester en een vervloekte prins die langzaam in een beest veranderd zoals in Belle en het Beest. De schrijfster weet deze bekende elementen goed te verwerken in het verhaal en voegt ook nog eens veel nieuwe sprookjesachtige elementen toe. Hierbij moet je denken aan Zieners die de toekomst kunnen voorspellen, Schikgodinnen die Zieners hun krachten geven en een Nachtmerrieheks die niet zulke goede bedoelingen heeft.

De hoofdpersoon Violet is niet je typische likeable of relatable personage. Ze is een sterke vrouw die al veel heeft moeten doorstaan in haar leven. Hierdoor heeft ze het gevoel altijd extra hard te moeten vechten om dingen te krijgen die haar toebehoren en om de doelen te halen die ze voor over heeft. Het maakt haar niet uit of ze hiervoor moet liegen, bedriegen en misschien zelfs wel doden. Ze heeft een interessante chemie met haar vrienden Camille (de prinses), Dante (de beste vriend van de prins) en haar enemies-to-lovers vervloekte prins Cyrus. De ontwikkelingen in de relatie tussen Violet en Cyrus vond ik erg overtuigend geschreven en zullen elke enemies-to-lovers fan meer dan tevreden stellen.

Het einde van dit boek weet je als lezer goed te verrassen met enkele spannende en onverwachte wendingen. Zeker het laatste voorstel van de prins creƫert een goede opening voor vervolgboeken. Deze ga ik zeker oppakken, want al de karakters van deze magische wereld heb ik in mijn hart gesloten en dus zal ik al hun avonturen op de voet willen blijven volgen!

Meer recensies van NinavdHeijden