Aanrader om bij weg te dromen!

NinavdHeijden 23 juni 2020
Dit boek zou je alleen al oppakken door de prachtige kaft. Wees gerust, je zult niet teleurgesteld worden! Heerlijk om eindelijk weer een prinsessen boek te lezen geschreven door niemand anders dan Kiera Cass, de schrijfster van de Selectie serie. Ook dit boek geeft weer een heerlijke inkijk in het leven aan het hof. Deze keer focust het verhaal zich op het hof van Jameson. Het verhaal begint als een sprookje: Hollis krijgt alles wat haar hartje begeerd en wekt de interesse van koning Jameson. Wanneer het verhaal zich ontwikkeld komen we er alleen achter dat niet alles wat van buiten lijkt op een sprookje ook daadwerkelijk een sprookje is. Dit vind ik een erg mooie twist aan het verhaal. Ook al krijg je alles wat je je maar kunt wensen, dat maakt het leven nog niet perfect. Naast haar twijfels over het koninginschap leert Hollis ook nog een leuke, knappe vreemdeling kennen die haar lijkt te zien voor wie ze werkelijk is. Wat volgt is een verhaal over de keus tussen je hart of je plicht volgen. De uiteindelijke keuze die Hollis maakt leidt ertoe dat ze zich persoonlijk ontwikkeld. Dit betekend helaas niet dat het einde van dit boek leidt tot het wel bekende ''nog lang en gelukkig'' . Althans niet op de manier die we voor ons zien als we aan een klassiek sprookje denken. Het onverwachte einde laat mij smachten naar het tweede deel. Ik kan niet wachten om te zien welke keuzes Hollis gaat en moet gaan maken in het vervolg boek en hoe ze zich verder gaat ontwikkelen als volwassen vrouw. Ook deze keer heeft Kiera Cass mij dus zeker niet teleurgesteld! Al met al is de Beminde een heerlijk boek dat lekker weg leest en ook nog eens een paar onverwachte wendingen bevat. Een echte aanrader dus!

Meer recensies van NinavdHeijden