Psychologische strijd tussen twee vrouwen van verschillende generaties

Patito 25 juni 2020
De stagiair van Helen Monks Akhar is een psychologische thriller van formaat. We leren Katherine kennen, een veertiger die redacteur is bij het magazine Leadership en die een beetje worstelt met het gevoel dat ze zich ouder voelt worden, als ze de twintigers “snowflakes” die onbetaalde stagiaires zijn, hoort praten over hun weekend.

Katherine gaat weer terug werken na een depressie en komt meteen de eerste dag al te laat bij de kennismaking met het nieuwe management, Gemma Lunt, omdat ze een jonge vrouw, Lily, die aan dezelfde bushalte wacht, haar taxi laat delen. Dan blijkt dat Gemma de rijke tante en beschermster is van Lily.

Katherine voelt zich geïntrigeerd door Lily, ze denkt ook terug aan haar eigen jaren vol succes en ambitie. Misschien is het omdat ze omringd wordt door al die jonge mensen, dat ze zichzelf ziet, al die energie en ambitie die ze vroeger had, al die gemiste kansen...

Lily speelt een psychologisch kat-en muis-spelletje met Katherine, ze wil haar alles afpakken, van haar trouwe medewerker, Asif, waar Katherine vroeger af en toe sex mee heeft gehad, tot haar job bij Leadership, en Iain, de partner van Katherine. Terwijl Lily haar steeds verder ondermijnt, zoekt Katherine meer informatie over Lily.

Het wordt een rivaliserende strijd tussen twee generaties van vrouwen, Lily, die volgens Katherine veel te veel verwend wordt en Katherine die haar wereld niet zonder slag of stoot wil afgeven.

Meer recensies van Patito