Een echte "drama" queen

Patito 20 oktober 2019
Ik mocht Drama Queen lezen van Derk Visser.
Dat het hoofdpersonage, Angel, een meisje van 12-15 jaar (ze groeit op in het verhaal) een Drama Queen is, merk je al snel, al stoort dat helemaal niet. Het is grappig hoe ze soms overdrijft, als haar moeder, een striptease danseres, in het begin van het boek tot laat wegblijft, beschrijft ze voor haar haar onrust met beelden van politie en zoekteams, speurhonden, het leger en helikopters.

Angel is nogal een onrustig jong meisje, (misschien adhd’er?) dat het de leerkrachten knap lastig maakt en voortdurend buitengezet wordt. Dan ontmoet Angel Kayleigh, een intelligent meisje van haar leeftijd, dat goede punten haalt, haar laat afkijken bij testen en helpt met een spreekbeurt. Angel wordt verliefd op haar. Dan wordt de vader van Kayleigh bijna opgepakt omwille van illegaal vuurwerk en verdwijnen Kayleigh en haar vader naar een andere locatie.

Het verhaal spreekt aan, de jonge Angel is heel levensecht neergeschreven, de relatie met haar moeder is mooi en warm. Door de grappige overdrijvingen blijft het verhaal toch wat luchtiger.
Het enige lastige vond ik dat er soms mooie Engelstalige quotes in het begin van het hoofdstuk staan, die te klein en wat wazig zijn en die je op een e-reader niet kan vergroten. Dit kon ik wel omzeilen door ze op de computer te lezen.

Meer recensies van Patito