Het bloemenmeisje - prachtig!

Patito 23 januari 2021
Ik las het Bloemenmeisje omdat het de Hebban Thrillerprijs 2020 won en ik er dus heel nieuwsgierig naar was geworden.
Het boek verdient inderdaad de Hebban Thrillerprijs, en ik gaf het dan ook verdiend 5 sterren. Het boek gaat over Nina Fleurie, die als verwilderd kind bij toeval gevonden werd in de bergen. Haar achternaam verwijst naar de bloemen waarmee ze zich had versierd bij de crematie van haar moeder. Nina en haar moeder woonden in de Pyreneeën, ver weg van de bewoonde wereld, tot haar moeder stierf, vermoord. Door wie en waarom?
Nina heeft veel kennis van kruiden en wordt kruidenarts, ze leeft teruggetrokken, ze vindt rust in de bergen. Op een dag krijgt ze bezoek van een vrouw, Thea, die haar tweelingzus blijkt te zijn. Dan verdwijnt Thea en probeert Nina te begrijpen wie er achter de moord van haar moeder en de verdwijning van haar zus zit.
Het boek is een van die juweeltjes die je als thrillerliefhebber zeker moet gelezen hebben: de personages in het boek zijn goed uitgewerkt, de verhaallijn is uniek. Ik wil zeker meer van haar lezen!

Meer recensies van Patito