Rustig voortkabbelend boek

Patito 26 april 2023
Dit is het tweede boek dat ik las van Paolo Cognetti. Het zijn boeken over de natuur, waar weinig "gebeurt" en veel beschreven wordt. Pietro is een jongen uit de stad Milaan, die in de zomervakanties met zijn moeder in de bergen verblijft. Zijn ouders hebben elkaar in de bergen ontmoet en delen hun liefde voor de bergen. Zijn vader brengt hen dan en wandelt er graag, maar Pietro wordt soms hoogteziek, wat hij niet wil toegeven aan zijn vader. Pietro leert Bruno, een jongen van het dorp kennen, die heel anders leeft als hij, hij hoedt schapen, geiten of koeien. Met steun van de ouders van Pietro gaat Bruno ook naar school, maar hij blijft toch een jongen van de bergen. Vaak gaat de vader van Pietro met Bruno wandelen, het lijkt of Bruno gewoon deel uitmaakt van het gezin en een oudere broer is van Pietro. Na het overlijden van zijn vader, gaat Pietro samen met Bruno een berghuisje opknappen, herbouwen eigenlijk.

Meer recensies van Patito