Mager

Beroemde aardige filmster schrijft verhalen. En weet een uitgever te vinden die er een boek van maakt, hopend dat de faam van de acteur hem als schrijver aan grote oplages zal helpen. Of dat gelukt is weet ik niet; alhoewel..het boek is zeker in een groot aantal landen op de markt gebracht dus zal het zijn geld wel hebben opgebracht.
De titel is gepast bescheiden en dekt de lading. Het had ook “Een stel opstellen” kunnen heten. Want het niveau van het schrijfwerk, van de plotten, van de clous, de gebezigde (of té weinig aanwezige) humor en de beschreven situaties haalt dat van het gemiddelde opstel van VWO 5. Meer kan ik er niet van maken. Tom Hanks is een goede acteur, maar schrijven is een andere stiel.

Meer recensies van Peter Thunnissen