Omwille van de wetenschap

Peter Thunnissen 12 april 2024
Verzameling korte beschouwingen over water en vuur als aparte entiteiten, als metafoor, als werkelijkheid, als kenmerken, als tegenstellingen, als taalonderdelen, als onderwerp van verhalen, als elementen in de geschiedenis, als goddelijke gaven met opvallende overeenkomsten en verschillen op taalkundig, natuurkundig, historisch en religieus gebied zoals alleen deze taal- en wetenschapsvirtuoos dat kan. Destijds, in 1995, uitgegeven bij gelegenheid van “ De Week van Wetenschap en Techniek”. Aardig maar wel érg veel van je ver- en inbeelding vragend. Geheel passend in het denkraam van HBC; gaat voor mij dus nét te ver... maar de ware opperlander knokt zich er doorheen!

Meer recensies van Peter Thunnissen