Deze thriller kruipt onder je huid!

Priscilla 05 juni 2020
Sadie en Will verhuizen met hun twee zoons naar Maine, naar het huis van Will’s overleden zus Alice.

Naast een nieuw huis, krijgen ze ook de zorg voor Imogen, de tienerdochter van Alice.

Sadie is niet erg op haar gemak in Maine, vindt het huis donker en vooral met Imogen lijkt ze erg veel moeite te hebben.

Als een buurvrouw verderop in de straat vermoord blijkt te zijn, breekt er voor Sadie een angstige periode aan. Om haarzelf en haar gezin te beschermen, gaat zij zelf op onderzoek uit naar een mogelijke dader.

Dat ze hier echter een beerput mee opentrekt, had ze niet kunnen voorspellen…

Het hele verhaal is geschreven vanuit de eerste persoon en Sadie is voornamelijk aan het woord. Hier en daar worden de hoofdstukken afgewisseld met het perspectief vanuit een vrouw genaamd Camille en een meisje met als bijnaam Muis.

Aan het einde lezen we ook nog enkele hoofdstukken vanuit Will die echt een zeer verhelderende kijk op alles geeft.

Mary Kubica begint haar boek vanuit Sadie en al vanaf de eerste pagina’s voelt het verhaal duister en beklemmend. Je voelt meteen onderhuidse spanningen. Spanningen tussen de personages maar ook gebeurtenissen in het verleden waar geheimzinnig over wordt gedaan. Deze blijven sluimeren op de achtergrond tot kleine stukjes beetje bij beetje worden prijsgegeven.

Hiermee wordt de spanning langzaam maar absoluut fantastisch door Kubica opgebouwd.

Emoties en gedachten zijn goed omschreven en geven je absoluut een naargeestig gevoel. De schrijfstijl van Mary Kubica is absoluut intens en ik heb het boek daardoor geen enkel moment weg kunnen leggen.

Dit verhaal zat zo ontzettend goed in elkaar dat ik pagina voor pagina bleef omslaan.
De opbouw aan spanning is ontzettend goed, er blijven vragen sudderen en je hebt op geen enkel moment het idee waar dit verhaal naartoe gaat.

Personages
Net als de beschrijving van het verhaal, waren ook de betrokken personages intens.

Omdat je voornamelijk leest vanuit Sadie, zit je echt letterlijk in haar hoofd. Zij komt als personage echt enorm goed over en daardoor voel je werkelijk wat zij voelt. Dit zorgt absoluut voor de naargeestige kriebels in dit verhaal.

Soms maakte ze echter wel keuzes waar ik mijn vraagtekens bij had, maar ook deze vielen aan het einde van het boek op hun plek.

Ik vond Will een zeer intrigerend personage. Al vrij vlug had ik een naar gevoel bij hem en de manier waarop Mary hem heeft beschreven is fenomenaal.

Alle personages passen met recht in deze psychologische thriller. Mary heeft echt heel veel aandacht besteed aan haar personages en hun uitwerking. Uiteraard is hierbij veel aandacht besteed aan Sadie.

Conclusie
‘De onbekende vrouw’ is een thriller die onder je huid kruipt, daar blijft zitten en je kriebels geeft.

Het is briljant bedacht en geschreven en heeft alles wat een psychologische thriller nodig heeft.

Fenomenaal, briljant, geweldig goed zijn mijn kernwoorden voor dit boek en ik kan je alleen maar aanraden het zo snel mogelijk aan te schaffen en je mee te laten voeren in dit gave naargeestige verhaal.

Thema’s ga ik niet benoemen, omdat ik dan direct spoilers zou weggeven. Gewoon lezen dus!!

Meer recensies van Priscilla