Mooie Scandinavische coldcase thriller

Raywoman 01 januari 2021
In 2004 wist er een jongen vermoord, de omstandigheden zijn nogal vreemd. Het was rond Pasen en het is nu weer Pasen. Er is nog een moord. Het coldcase team zit in hetzelfde gebouw als de rest van het korps, sterker nog, er wordt met personeel heen en weer geschoven. De druk wordt nogal opgevoerd om de zaken op te lossen en tussendoor krijgt de lezer een klein beetje privé-details van het hoofd coldcase Tess Hjalmarsson en haar collega Marie Erling. Ik had daar persoonlijk wat meer van meegekregen.
Ik vond het boek aan het eind pas echt spannend worden, het boek was erg prettig om te lezen, niet al te lange hoofdstukken, daardoor las ik vaak nog net even wat extra lang. Het boek als geheel zat goed in elkaar met de verschillende verhaallijnen en goed leesbare hoofdstukken, als een soort puzzel. Grappig detail is dat de meeste hoofdstukken helemaal geen titel hadden.
Je merkt door het boek heen dat T!na een misdaadjournalist is, het plot is goed geschreven, maar misschien houdt dat haar nog een beetje tegen met de diepte ingaan met de personages. Maar wellicht bewaart ze dit ook wel voor het vervolg, wie weet.

Meer recensies van Raywoman