Spanning in het duister

Raywoman 22 november 2021
Wat een geweldig boek weer van Bryndza. Ik klap het boek net dicht, heb Schaduwland binnen 5 dagen uitgelezen. Ik had tijd om te lezen, maar ik maak dan ook tijd om heerlijk door te kunnen lezen. Er zit flink wat vaart in het plot, korte hoofdstukken. Wanneer er een switch in de verhaallijn zat was dat nooit te lang en zit je zo weer in de andere verhaallijn.
Kate Marshall was politieagente, daarna privé detective en heeft als huidige baan een hoogleraarschap criminologie op de universiteit. Ze heeft ook een zoon, Jake. Samen met hem gaat ze in een stuwmeer duiken naar een ondergelopen stad, waarbij ze stuiten op het lichaam van een tiener. De lokale politie bestempelt het als accidentele verdrinking, maar Kate en haar onderzoeksassistent geloven het niet, er zijn te veel losse eindjes.
De plot is heel vlot geschreven en tot het eind aan toe is het erg spannend. De psychologie achter het verhaal, de dader maar ook de vader ban Jake, maken de plot ook erg interessant. En Kate is een toffe hoofdpersoon.

Meer recensies van Raywoman