Missen tot op het bot

Raywoman 16 augustus 2019
“Omdat ik je mis” van Jaqueline P.F. Coppens gaat over een gezin waarvan de 4-jarige dochter op een dag ineens verdwijnt uit de tuin. Haar moeder, Esmée heeft daar na 4 jaar nog steeds het meeste last van. Haar andere kind, een zoon is nu een puber, soms een grote steun, maar soms ook een echte puber met andere dingen aan zijn hoofd. En haar man, die ziet ze vaker niet dan wel.
Gelukkig heeft Esmée een goede vriendin waar ze veel mee kan delen. En ook op internet kan ze haar verhaal kwijt. Tot iemand reageert die meer schijnt te weten over Vera’s verdwijning, een journalist. Als er dan ook nog een meisje wordt teruggevonden en ook nog een ander meisje verdwijnt, wordt de verdwijningszaak geopend en leeft Esmée nog meer tussen hoop en vrees. De schrijfstijl van Jaqueline is lekker om te lezen, bijna filmisch, en ik bleef maar bladzijdes omslaan om maar meer te weten te komen. En zeker naarmate ik aan het eind van het boek kwam, nestelde ik me in m’n stoel om ongestoord het boek uit te lezen. Het einde ging ook iets te snel voor mijn gevoel, maar dat ligt meer aan mij, ik vind het altijd jammer wanneer zo’n mooi boek uit is.

Meer recensies van Raywoman