Je waant je in (on)bezorgd Frankrijk

Raywoman 27 mei 2020
Abel werkt al heel lang in een platen- cq cd-winkeltje in Amsterdam. Op een dag bedenkt hij dat hij een wijnchateau in Frankrijk wil kopen. Hij ziet het al helemaal voor zich en gaat het plan om wijnboer te worden aan zijn vrouw Angela verkopen. Zijn vrouw is om, nadat Abel met een makelaar in Frankrijk op jacht is geweest naar de perfecte mas. Die huizenjacht is ook echt hilarisch beschreven, je voelt gewoon de ongemakkelijkheid, door de taalverschillen en cultuurverschillen. De dochters, Lara en Ezra, vinden het uiteindelijk ook een goed plan. En dan begint het avontuur voor Abel en Angela.. Heeft Abel alles wel goed overdacht? Door de positiviteit van Abel lijkt altijd alles goed te komen, maar toch komt hij in de problemen.
Ilja Gort schrijft natuurlijk over Frankrijk. Hij doet dit op zo’n manier dat je je er echt waant, het rauwe dorp en de aparte dorpsgenoten zie je echt zo voor je. Ik zou er zo naartoe willen gaan, heerlijk zo’n dorp. Ik vind het ook leuk dat Abel zijn vrouw Poekie noemt, zo noemde mijn vader mijn moeder ook heel vaak, Ilja is volgens mij van dezelfde generatie.

Meer recensies van Raywoman