Gwendy’s knoppenkist, welke krachten zijn er aan het werk?

Raywoman 23 november 2018
Gwendy,, een meisje wiens naam haar ouders hebben samengesteld, is aan het begin van haar puberteit en komt een man tegen die haar iets wil geven. Vanaf de eerste bladzijde kreeg ik al een beetje de kriebels. Wat is het voor man en wat is zijn bedoeling? Gaat hij iets creepy’s doen, of toch? Waarom geeft die man die kist aan dat meisje, het hele boek door blijft het supergeheimzinnig. Welke krachten zijn er aan het werk, goede of slechte, of allebei tegelijk?
De voorwerpen (de hoed, de trappen, de kist natuurlijk) die Stephen King steeds laat terugkomen in deze novelle, zaaien net zoveel verwarring dat je steeds verder wil lezen. De novelle is veel korter dan de dikke pillen die ik gewend ben en, waardoor ik altijd wordt meegesleurd in het verhaal, maar nog is King vrij in het begin in staat dit ook voor elkaar te krijgen. Het boek is dus in no-time uit, jammer jammer. En het einde (nooit verklappen, zeker niet bij een King) is nogal.... anders.

Meer recensies van Raywoman