Amerikaanse spionagethriller

Raywoman 23 januari 2021
Brad Thor wordt aangeprezen als een internationale bestselleauteur en dat internationale is een mooie rode draad in Near Dark (Schemering). De USA, Frankrijk, Litouwen en Zweden komen allemaal voorbij. Scott Harvath, een superspion uit Amerika heeft een zware periode achter de rug. Nu blijkt dat iemand hem koste wat kost dood wil hebben. Ik had nogal hoge verwachtingen van deze thriller. Ze zijn helaas niet allemaal uitgekomen, vooral op het spanningsvrij werd ik niet totaal gegrepen. Wat ik wel heel erg goed gedaan vind, is de omschrijving van de locaties en de verwijzing naar sommige films. En de humor stak ook af en toe de kop op, dat maakte voor mij best een verschil. Near dark vond ik wat minder hard dan je zou denken, op basis van de cover, maar misschien ben ik al best wel wat gewend. Het leest prettig, ondanks wat foutjes die ik ben tegengekomen. De toevoeging van het vrouwelijke personage vond ik goed gedaan, een mooie samenwerking tussen Scott en Sølvi.

Meer recensies van Raywoman