Vrouwen aan de top

Raywoman 29 december 2019
Eerste indruk van het boek: lekker dik en geschreven door de auteur van Sex en de City, een van mijn favoriete series van een tijdje geleden. Leuk, zin in om te lezen tussen alle thrillers door. De drie vriendinnen in de hoofdrol, Nico, Wendy en Victory vind ik in het begin lastig uit elkaar te houden, wie doet precies wat voor werk? Dat ligt denk ik aan de schrijfstijl, het lijkt al geschreven voor een serie op tv. De personages worden wel goed uitgediept, waarbij ik het leuk vind meegenomen te worden in hun denken, doen en laten. Ook erg tof dat de dames in hun mid-veertiger jaren worden beschreven, dus dat ze al wat meer hebben meegemaakt. Lipstick jungle is lekker vlot geschreven en ik vind de scene en het gevoel van New York goed is omschreven. Het is wel het New York van een bepaalde klasse, met een vaste tafel bij een bekend restaurant en appartementen van een paar miljoen, maar je gunt het die vrouwen wel echt.
Ik hoop dat er een verfilming of serie van komt.

Meer recensies van Raywoman