En... actie Hope

Raywoman 07 juni 2019
Licht, camera, liefde is een bijzondere YA roman. Stel je een filmset voor.. maar dan de hele tijd en overal waar Hope is. Hoofdpersoon Hope Valentine van 15 jaar, nog een paar maanden te gaan om eindelijk 16 te worden. Dan mag ze eindelijk mee met haar oudere broer Max en zussen Faith en Mercy. Nu nog even niet. Dan maar alleen op zoek naar een leuke jongen. Het grappige aan het boek is dat je kan zien wanneer Hope in haar hoofd aan het filmen is en wanneer de werkelijkheid zich afspeelt. En waar ik echt om in een deuk heb gelegen zijn de verhaspelingen van Hope. Of ze draait iets om of het is bijna Cruijfiaans. Soms las ik gewoon eerst het goede woord en in tweede instantie zag ik pas dat het een verkeerd woord was. Het is een erg grappig, en origineel geschreven boek, maar ook wel wat voorspelbaar, hetgeen niet vervelend is, en leuk voor de YA doelgroep.

Meer recensies van Raywoman