Mooi geschreven, iets te hoge verwachtingen geschept

Raywoman 27 december 2021
Een vliegtuig landt, en 3 maanden later landt het nog een keer, met exact dezelfde mensen aan boord die nog denken dat het 3 maanden geleden is. Dat is het concept van het boek. In het echt leken onze exemplaren van Anomalie ook in een anomalie terecht gekomen te zijn, dat was op zich heel leuk voor de discussie en om met z’n allen mee te starten.
In het eerste deel leren we een aantal interessante personages kennen, vooral het eerste hoofdstuk vond ik heel aantrekkelijk en met een mooie schrijfstijl. Het viel me al wel op dat het boek niet zo dik is (302 pagina’s) met wel veel veel personages, en nog een deel waarin we erachter proberen te komen wat er is gebeurd, met de federale instanties en de wetenschappers, en daarna ook een deel ontmoetingen van de Junes en de Marches, en de personen die niet bij hen in het vliegtuig gezeten hebben. Het laatste deel had wat mij betreft spannender gekund, meer in lijn met mijn verwachtingen. Ik vond dat er meer in had gezeten, maar ik heb erg genoten van de heerlijke schrijfstijl en het goed gevonden concept van het boek. Het biedt zeker stof tot nadenken, dus dat ga ik nog zeker doen, maar ik moet zeggen dat ik voor ik het boek ging lezen het me minder losliet dan dat het nu doet.

Meer recensies van Raywoman