Heel interessant hoe een droom uit kwam

Renate 08 juni 2020 Hebban Team
De vegetarische slager van Jeroen Siebelink gaat over Jaap Korteweg.
Jaap Korteweg is de man achter de vegetarische slager, in dit boek lees je hoe hij dit is gaan doen.
Van boer tot iets heel anders een groot merk maken, de vegetarische slager.
Je krijgt deze weg van begin tot eind, van een toevallige ontmoeting op een Franse camping met Niko Koffeman. Zo komen ze te praat over vegetarische leven en ontstaat er in het hoofd van Jaap een klein ideetje.
Ze worden vrienden en Niko zal altijd belangrijk zijn voor Jaap, hij hecht veel waarden aan zijn mening.

Dit boek geeft een kijkje in de keuken van het ontstaan van de vegetarische slager tot aan het groot maken van het merk dankzij Unilever.
Jeroen Siebelink heeft een boek geschreven waar je de mens Jaap Korteweg een beetje leert kennen, maar ook hoe hij aan zijn ideeën kwam en welke wegen hij daarvoor heeft bewandelt, want dat deze weg niet altijd makkelijk was dat komt ook goed aan bod.
Het is geen belerende boek van dat je perse vegetarisch moet worden of zijn, of dat je heel slecht bent als je vlees bent, dat laat dit boek je niet voelen, wel laat het je meer nadenken over het eten van vlees, en überhaupt laat het boek je nadenken over wat we met voedsel doen en met de boeren.
Dat was allemaal best een eyeopener, althans voor mij toch wel.
Het boek is makkelijk te lezen, blijft interessant en geeft je veel feiten op een hele makkelijke manier op.
Je leert op die manier ook weer veel van dit boek.
De manier waarop Jeroen Siebelink dit heeft geschreven is ook gewoon heel fijn, zo leer je afwisselend iets over de weg naar de vegetarische slager, maar ook over de jonge Jaap en een klein beetje over zijn privé-leven.
Het is gewoon een heel geslaagd boek over een zoektocht naar een droom, die uiteindelijk nog heel geslaagd uit is gekomen.

Meer recensies van Renate