Renate Hebban Team

Een boek waar marktplaats een grote rol speelt, dat is zo goed als nieuw, want soms vind je er meer dan je had gedacht, dat bewijst Petra Vollinga in dit boek.
Daardoor is dit weer een echt feelgood boek van haar hand, die net even anders is dan de standaard feelgoodboeken die er al zijn .
Want ook in dit boek zijn het de hoofdpersonages die eigenlijk heel divers zijn, net als de marktplaatsadvertenties, die dan uiteindelijk als een handschoen bij elkaar passen.
Zelf vind ik het knap hoe je het allemaal kunt verzinnen.
Zo zoekt Tessa een bed op marktplaats en komt een hele mooie advertentie tegen, zoekt Annegien een Camper, Herman een backpack rugzak die Jeff dan weer op marktplaats heeft gezet.
Het boek begint bij Tessa, maar daarna wisselen de hoofdstukken per personage, maar dit verloopt allemaal zo vloeiend dat je niet het idee, dat je steeds wat anders aan het lezen bent, het geeft meer afwisseling, waardoor je geboeid blijft lezen, maar je wil vooral weten hoe het verder gaat met Tessa, Annegien, Herman en Jeff maar ook wat hun link nu is, die steeds een klein beetje onthuld wordt.

Petra Vollinga is heel goed om personages op papier te zetten, waar je iets van vindt,ze lijken net echte mensen als je aan het lezen bent, ze maken gewone dingen mee en hebben trekjes die jij en ik ook kunnen hebben.
Ook is haar manier van schrijven fijn, zo brengt ze soms net wat meer diepgang er in, maar je kunt je vooral voorstellen hoe het voelt voor bijvoorbeeld Tessa, maar ook het leven van Annegien wat de nodige dieptepunten heeft gevonden, je gaat echt meevoelen met die vrouw, maar ondanks dat je dat gevoel er van krijgt, is Petra heel goed in het gebruik van humor in haar boeken, waardoor er ook weer wat gebeurt waardoor je moet lachen.
Ook een pluspunt je ziet zo voor je dat ze wat ze gaan doen ook echt gaan doen, waardoor dat ook weer grappig is omdat het daardoor herkenbaar is.

Enige nadeel van dit boek, maar dit is alleen bij de ebook versie is dat de advertenties, appjes e.d zo klein zijn, dat je echt heel goed moet kijken wat er staat.

Het is gewoon een heerlijk verhaal, een verhaal met een lach en een traan, maar vooral knap in elkaar gezet, een boek om heerlijk van te genieten!

Reacties op: Origineel verhaal

Zo goed als nieuw - Petra Vollinga