Een heerlijke thriller om achter elkaar uit te lezen!

Roos 04 november 2019
‘Meisje van me’ is de derde thriller van Ilse Ruijters, en wat mij betreft mag zij er nog heel veel blijven schrijven. Wat een heerlijk verhaal, echt weer een boek dat je niet weg wilt leggen. Het verhaal start als een nachtmerrie: Wanneer Tom en Amber, eigenaars van een zeer succesvol coachingsbedrijf, hun dochtertje dat geboren is uit draagmoederschap uit het ziekenhuis op willen halen, zijn moeder en kind verdwenen. Waar zijn ze, wat is er gebeurd, en komt dit goed? Ilse Ruijters loodst je langs bijzondere personages en snelle ontwikkelingen, afgewisseld met quotes die prachtig passen, kunnen inspireren en ook ironisch kunnen overkomen. Een boek dat ik met ontzettend veel plezier heb gelezen, ik ben door de pagina’s heen gevlogen. Het was de eerste thriller die ik van deze schrijfster las, maar haar andere staan nu ook zeker op mijn lijstje. Ik vind haar schrijfstijl heerlijk, brutaal en gedufd, en ik vind het knap dat ze zulke verschillende personages weet je beschrijven die gevoelens van medelijden tot minachting en walging bij de lezer kunnen oproepen. Zeker een aanrader, een boek om in een keer achter elkaar uit te lezen!

Meer recensies van Roos