Misschien wel de beste thriller van 2019

Roos 30 november 2019
Auteur Helen Fields studeerde werkte jarenlang als advocaat, en toen ze in 2017 haar eerste boek schreef werd het direct, en in mijn ogen terecht, een bestseller. Gelukkig is dit boek, het eerste in een serie, inmiddels vertaald in het Nederlands. Deze thriller wil je niet wegleggen. Het boek is ontzettend spannend en onvoorspelbaar met intrigerende personages.
In dit eerste deel van de serie leren we inspecteur Callanach kennen. Verhuisd uit Frankrijk, komt hij in het team Zware Misdrijven van de Schotse politie terecht. Als lezer weet je dan al dat er werk voor hem klaar ligt, want ook over de moordenaar hebben we dan al gelezen. Gedurende het boek leren we zowel Callanach als de moordenaar steeds beter kennen. Fields doet je op het puntje van je stoel zitten, ze schrijft met enorm veel spanning. Af en toe beschrijft ze gebeurtenissen op een voor mijn persoonlijke smaak iets te gruwelijke manier, al deed dit voor mij niets af aan mijn leesgenot. Perfecte resten is een van de beste thrillers die ik in 2019 heb gelezen, en ik kijk er met veel plezier naar uit om de volgende delen van de Callanach-serie te lezen. Voor wie niet wil wachten op de Nederlandse vertaling: de volgende 4 delen zijn in het Engels al verkrijgbaar.

Meer recensies van Roos