Festivalvibes

Sandra0004 01 april 2024 Auteur
Van uitgeverij Kabook mocht ik een recensie exemplaar lezen.

Een feelgood in festival sferen en zomerse temperaturen? Ja graag! De cover ziet er in ieder geval al veelbelovend en vrolijk uit. De flaptekst:

Jolijn gelooft niet dat liefde in de sterren geschreven staat. Ze heeft een hekel aan suikerhartjes, gigantische bossen rozen en diners bij kaarslicht. Haar baas daarentegen vindt haar de aangewezen persoon om het evenement “Liefde van je leven” te organiseren, want als 28-jarige single weet zij natuurlijk precies waar vrijgezellen naar op zoek zijn… Jolijn kan geen nee zeggen en doet haar uiterste best om er iets moois van te maken. Helaas start het weekend met de ene na de andere tegenslag, met als klap op de vuurpijl cameraman Noah, die onverwachts komt filmen en een even grote afkeer van liefdesclichés heeft als Jolijn. Niet bepaald de juiste persoon om een geslaagd promofilmpje te maken! Maar is Noah misschien wel de perfecte man voor iets anders?

Het verhaal barst van de festivalvibes, met foodtrucks, bijzondere aktiviteiten en heel veel zon. Heerlijk!

Hooge schrijft met vlotte pen en beschrijft het verloop van de drie festivaldagen. Tijdens deze dagen beleef je door Jolijns ogen de druk, onzekerheden en stress die je als organisator doormaakt, maar je maakt ook met haar een ontwikkeling door. Hoewel Jolijn barst van het cynisme en graag 'anders' wil zijn, lijkt het een geloofwaardig personage met fijne en minder fijne karaktertrekken, net als de andere personages. Videomaker Noah is voor mij een personage waar je meer de diepte in had gekund. Zo vertelt hij over een bepaalde gebeurtenis in zijn leven en daar had ik wel meer over willen lezen. Hooge draagt de boodschap uit dat iedereen wel een rugzakje heeft en onzeker mag zijn, en dat liefde zeker niet perfect hoeft te zijn. Een mooi symbool in het verhaal zijn de heerlijke, maar gevallen taartjes van de foodtruck. Zoeken mensen niet naar een maatje, iemand die onhandig kan zijn en dat je samen kunt lachen, in plaats van de perfecte liefde?

Als je een zomerse feelgood wil lezen met festivalvibes die over de liefde gaat dan zit je met Liefde van je leven goed!

Meer recensies van Sandra0004