Intense afsluiter van de trilogie

Saskia I. 08 mei 2023
“Had ze niet met opgeheven hoofd moeten uitkomen voor haar Joodse wortels? Wat bleef er nog over van Emma Ehrlich, als ze alles ontkende wat haar ooit gemaakt had tot wie ze was?”

Emma behaalt haar diploma boekhoudster en leert Paul kennen. Maar ze verliezen elkaar al snel uit het oog… maar niet uit het hart. Ondertussen heeft haar moeder Eva het moeilijk in Rothenburg. De aanhangers van Hitler zijn woedend op mensen zoals zij, mensen van Joodse afkomst. Eva moet haar kruidenierszaak noodgedwongen sluiten en vraagt hulp aan Helen en Anton om haar en haar dochter Eva te beschermen. Ze beramen samen een plan, maar niet zonder risico’s.

In dit derde deel van ‘De vrouwen van de zeepmakerij’ volgt de lezer de verhaallijnen van Emma, Paul en Helen. De gruweldaden tegen het Joodse volk, de invloed van de oorlog op de productie van de zeepziederij, moeilijkheden binnen de familie,… dit derde deel is best intens en gevarieerd. De mooi terugkerend thema’s doorheen ‘De vrouwen van de zeepmakerij’ zijn vriendschap, elkaar steunen in moeilijke tijden… en de liefde natuurlijk. Deze serie leest aangenaam, ik heb er van genoten!

Meer recensies van Saskia I.