Sterk begin maar kakkerlakt in

Saskia Jacobs-Labree 22 augustus 2020
Het idee van de schrijver waarbij de lichamen van politici door kakkerlakken zijn overgenomen, is heel origineel. De beschrijving over hoe dit te werk gaat is ook heel humoristisch. Maar dan verzint hij het 'retournisme ' waarmee hij een parallel wil neerzetten met Brexit en de mogelijk kwalijke gevolgen hiervan. Hiertoe verzint hij een ingewikkeld omgekeerd economisch systeem waar je moet betalen om te mogen werken en waar je geld krijgt voor het kopen van dingen. Dat is een leuk idee maar omdat ons economisch systeem ingewikkeld is, wordt het volgen van de redeneringen in deze omgekeerde economie een heuse breinbreker. De humor raakt door al dat denken ondergesneeuwd en wat blijft is een aardig boekje met een aardig maar veel te ingewikkeld idee.

Meer recensies van Saskia Jacobs-Labree