Missie vaders

Sharons Boekenwereld 12 september 2019
Het boek sprak me aan, omdat ik meer wilde weten over een voor mij tot nu toe onderbelicht onderwerp, het werk van tropenartsen in het buitenland in de jaren ’40 en later. Echt kwam ik er de eerste 100 pagina’s wat moeilijk in. Het verhaal las voor mij droog en ietswat saai. Hierdoor kon ik mijn aandacht er minder lang bij vast houden. Later toen er meer verteld werd over alles rondom de kampen las het prettiger, omdat het verhaal me meer aansprak. De foto’s die in het boek verwerkt waren en de rondschrijf brieven maakte het verhaal wel meer levendig. Hierdoor kreeg ik een kijkje in het leven van toen.

Mijn verwachtingen zijn dus anders dan ik gehoopt had echter is dit voor iedereen met interesse in geschiedenis zeker een waardevol boek.

Meer recensies van Sharons Boekenwereld