Politievrouw in hart en nieren

Sharons Boekenwereld 12 november 2020
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, wat een tof boek! Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik series zoals bureau 040 en Dienders ook erg leuk vind om te kijken waarbij er een kijkje gegeven wordt in het werk van de politie.

Het boek is een verzameling van gebeurtenissen die Ellie onderweg heeft meegemaakt. Van een lieve actie van een hamster redden tot een lijk vinden wat al een langere periode op een zolderkamer lag. Door het hele boek voel je de passie voor het vak doorschemeren. Ook laat ze heel mooi de mens achter het uniform zien. Hoe situaties haar raken en soms uit het veld slaan, maar dat ze altijd weer veerkrachtiger terug komt.

Ook neemt ze je mee in de ontwikkelingen op het gebied van Roze in Blauw en hoe dit er ook in het buitenland aan toe gaat. Ik heb genoten van het boek en ik voorzie nog wel een deel 2 waarbij ze haar avonturen beschrijft tijdens het maken van Ellie op patrouille

Meer recensies van Sharons Boekenwereld