Maud

In deel 1 kom je het verhaal binnen door de ogen van Maud. De focus van het verhaal ligt voornamelijk bij haar. Ik had wat moeite met haar harde zakelijke houding, maar voelde al vanaf het begin dat er ook iets onder zat, maar dit was nog niet grijpbaar. Het verhaal neemt langzaam een andere wending wanneer haar vriend Rob zijn toekomst wensen uitspreekt en ze keuzes moet gaan maken die ze eigenlijk niet wil maken.

Ik had wat moeite met erin komen en dit kwam niet door de schrijfstijl, want deze is heel fijn en het leest vlot weg, maar meer dat ik me niet kon identificeren met Maud. Gaandeweg kwam ik erachter wat de kern van haar gedrag was en toen kon ik me juist heel goed identificeren. Het is een feelgood verhaal met veel herkenbare situaties voor menig 25+ er denk ik.

De andere zussen komen ook in het verhaal aan bod, maar minder prominent, maar je leert ze wel al een beetje kennen. Dit maakte me nieuwsgierig om ook de andere delen te willen lezen.

Meer recensies van Sharons Boekenwereld