Moord in Hoboken

Sharons Boekenwereld 01 augustus 2022
Voor de leesclub van Hebban mocht ik het boek De laatste stap van Paul Bruyn lezen. Het verhaal speelt zich af in de wijk Hoboken in Antwerpen. Er vindt een gruwelijke moord plaats en gedurende het verhaal gaan ze op zoek naar de dader en het verhaal erachter. Het boek is door een Vlaamse schrijver geschreven en dit is ook terug te merken in het boek. Er worden andere woorden gebruikt en dit vond ik in het begin wennen, maar naarmate het verhaal vordert raakte ik eraan gewend.
Het verhaal bouwt chronologisch op en is geschreven vanuit de positie van de politie. De personages zijn wat oppervlakkig uitgewerkt waardoor de klik miste en het verhaal voor mijn gevoel diepgang miste. Het thema rassenhaat en racisme komt duidelijk naar voren, iets wat helaas nog steeds actueel is. Ik ben een held op sokken maar toch vond ik het boek niet heel spannend. Het is geen boek wat je niet kunt lezen voor het slapen gaan omdat je anders erover gaat dromen hihi.
Al met al had ik er iets meer van verwacht maar was het meer een luchtige thriller voor tussendoor. Een instapmodel voor wanneer je nieuw in de thrillerboeken bent en nog niet toe bent aan een spannend verhaal hihi

Meer recensies van Sharons Boekenwereld