Spannend boek met goede plottwists

Sharon8 29 april 2020
Een lichaam van zes aan elkaar genaaide lichaamsdelen wordt in een appartement gevonden, en wel tegenover het appartement van rechercheur Wolf. Wie heeft deze gruwelijke creatie gemaakt, en waarom?
Terwijl Wolf en zijn collega's Baxter en Edmunds opzoek gaan naar de dader van deze gruwelijke daad, krijgt de ex-vrouw van Wolf een dodenlijst toegestuurd, met de namen en data van zes personen wanneer deze zullen worden vermoord. En de lijst eindigd met de moord van Wolf op 14 juli. Een race tegen de klok om het leven van deze personen en dat van Wolf te redden....

Ik heb dit boek ervaren als een interessant, maar ook gruwelijk verhaal. Wel had ik op sommige momenten enige moeite om het verhaal te kunnen volgen. Dit kwam vooral door de vele personen die in het verhaal voorkomen, en welke link zij met elkaar hebben. Dit was in mijn ogen soms ver gezocht.
Toch was dit ook wel weer een goede kant van het verhaal, omdat je toch wilt weten wat er is gebeurd, en wat er met de personen op de dodenlijst gaat gebeuren. Het heeft mij dus zeker getriggerd om door te lezen.
Naarmate het verhaal zich vorderde werd het een steeds interessantere zoektocht naar wie de slachtoffers van de Lappenpop zijn, en waarom hun lot hierin werd bepaald.
Ook werd het steeds duidelijker welke link de personen op de dodenlijst met elkaar hebben.
Het was fijn dat alle puzzelstukjes steeds beter op hun plek vielen, omdat het verhaal toen ook wat beter te begrijpen viel.

Mijn favoriete personage uit dit verhaal was toch wel Baxter. Ik voelde weinig connectie met Wolf omdat zijn karakter wat oppervlakkig werd beschreven, en bij het karakter van Baxter werden er toch was meer punten over haar karakter en haar manier van handelen beschreven.
Dat het karakter van Wolf soms wat oppervlakkig bleef, was voor mij wel weer een minpuntje. Het verhaal draait eigenlijk om Wolf, en dan had zijn karakter best wat meer uitgelicht mogen worden.

Ik vond de vele plottwists ook een positief punt van het verhaal. Het was in mijn ogen een onvoorspelbaar verhaal. Soms dacht ik te weten hoe het af ging lopen, maar dan ging het toch weer de hele andere kant op.

Het einde was alleen helaas niet wat ik er van verwacht had. Er zat nog wel een goede plottwist in, maar aan de andere kant kon ik mij er niet in vinden. Het gaat op een gegeven moment over duivels en demonen en dit spreekt mij nooit zo erg aan.

Het verhaal heeft mij in die zin zeker wel getriggerd dat ik deel 2 binnenkort wil gaan lezen. Ik hoop oprecht dat ik dit deel kan beoordelen met 5 sterren, want sommige punten kunnen zeker nog uitgebreid worden zodat het soms wat minder oppervlakkig is.

Meer recensies van Sharon8