Zomers

Silke Gorremans 27 juni 2019
Oh, wat was het fijn om terug in de Cosy Kettle te zijn en door de straten van Honeyford te kunnen dwalen. In maart van dit jaar deelde ik mijn enthousiaste review van New Starts and Cherry tarts at the Cosy Kettle . Maar vandaag kan ik niet wachten om mijn mening te geven over het vervolg, namelijk A Summer Escape and Strawberry Cake at the Cosy Kettle.

In dit tweede deel van de serie volgen we Flora. Om heel eerlijk te zijn was ik best benieuwd naar haar verhaal. In het eerste boek speelde ze wel een rol, maar kregen we niet echt heel veel achtergrond informatie. We zagen haar de hele tijd door Callie’s ogen en wisten dus niet zo goed wat er allemaal achter die façade gaande was.

Flora’s verhaallijn is zonder twijfel erg verschillend met die van Callie. Flora is al wat ouder en is reeds 20 jaar getrouwd met haar succesvolle echtgenoot. Wanneer zijn bedrog naar boven komt staat er dan ook veel op het spel. Alles wat Flora ooit kende en geloofde wordt in twijfel getrokken. Ik vind dat Liz dit prachtig in beeld bracht. Je wist een huwelijk van 20 jaar niet zomaar uit. Flora beseft zelf maar al te goed dat Malcolm niet de perfecte man is, maar oude gewoontes zijn soms moeilijk los te aten. Ik kon het echt appreciëren dat de tweestrijd van Flora zo realistisch in beeld werd gebracht.

Daarnaast zien we ook hoe Flora worstelt met haar nieuwe leven in honeyford. Ze twijfel heel erg of ze door de inwoners wel aanvaard wordt. Zien ze haar als meer dan het stadsmeisje dat de boekenwinkel kocht om haar dagen te vullen? Zal ze ooit volwaardig lid zijn van de gemeenschap? En zeker met Charter dag die voor de deur staat wil ze tot die harde ken van lokale inwoners behoren.

En dan is er Luna. Wat een geweldig personage vond ik Luna! Een oudere, lieve dame die een magische winkel in de hoofdstraat uitbaat. Ze is lief, zorgzaam, excentriek en vooral een heks. Ik vond het heerlijk om over haar te lezen en apprecieer het ten zeerste hoe respectvol haar paganistische gewoontes in beeld werden gebracht. Echt erg fijn gedaan!

Ik moet bekennen dat ik het heerlijk vond om weer in de Cosy Kettle te vertoeven. En ik ben al volop aan het aftellen om tijdens de kerstdagen terug naar de Cosy Kettle te komen en op avontuur te gaan met Becca.

Meer recensies van Silke Gorremans