Te licht bevonden

Silke Gorremans 30 oktober 2017
Dit boek had zowat alles waar ik van hou... sterke vrouwelijke vriendschappen, veel actie, heksen, magie en een sterk uitgebouwd magisch systeem. En toch..... het heeft mijn verwachtingen niet ingelost.

Op dit ogenblik kan ik erg moeilijk de vinger leggen op wat nu juist het probleem was tussen het boek en mij. Volgens mij is het een traditioneel geval van... it's me not you. Iedereen is dol op dit boek? Dus het moet wel aan mij liggen zeker?

Er zat voor mij niet genoeg "verhaal" in het boek. Het gehele boek voelde als de grondlegging voor de verdere verhaallijn. En hoewel dat begrijpelijk is voor een trilogie heb ik toch ook graag dat elk boek een eigen verhaal vertelt en niet alleen maar set up is voor later.

Een veel gehoorde kritiek op dit boek is dat het ontzettend veel info naar je toewerpt en dat je daar als lezer dan zelf maar iets van moet waken; Dit is zonder twijfel waar. Je wordt echt in het diepe water gegooid en je moet zelf maar alle links leggen. En laat nu dat net hetgeen zijn dat er voor zorgde dat ik toch geïnteresseerd bleef in het boek.... dat klinkt misschien vreemd. Maar net doordat ik alle info moest verzamelen en in elkaar puzzelen bleef ik geboeid.

Misschien heb ik gewoon de laatste tijd te veel lichte YA fantasy gelezen? Want truthwitch is verre van slecht, gewoon te licht.......

Meer recensies van Silke Gorremans