Beklemmend en spannend!

SonjaDiane 23 maart 2024
De Damesdood, een virus dat alle vrouwen op aarde uitroeit. Alle vrouwen, op een na, Alex. Alex woont met haar vader in een dorp dat volledig afgezonderd en afgeschermd is van de omgeving. Dit om te voorkomen dat de “Buitenmuurders” binnen kunnen dringen en de dorpelingen kunnen beroven, of erger. De dorpsgenoten van Alex en haar vader mogen niet weten dat zij een jonge vrouw is, en dus doet zij er alles aan om er uit te zien als een jonge man. Want als enige vrouw op de hele wereld tussen allemaal kerels, Alex en haar vader moeten er niet aan denken wat er kan gebeuren. Op een dag komt er een dorpsgenoot terug van verkenning met een filmpje, dit filmpje zorgt ervoor dat 3 dorpsgenoten naar een laboratorium in Brussel om te onderzoeken of het waar is wat er op het filmpje verteld wordt. In diezelfde periode gebeurt er iets in het dorp waardoor de veiligheid van Alex niet meer gegarandeerd is, en dus besluit zij met haar vader dat zij beter kan vertrekken, achter de 3 dorpsgenoten die naar Brussel gaan aan. Onderweg komen ze voor de nodige uitdagingen te staan en uiteindelijk bereiken ze Brussel, waar de waarheid over de Damesdood aan het licht komt.

Eerlijk gezegd heb ik een tijdje getwijfeld om het boek te kopen. Een onbekende schrijfster, haar eerste boek, ik wist het zo net nog niet. Maar de trailer van het boek, die ik meerdere malen op TikTok voorbij had zien komen, bleef me nieuwsgierig maken dus uiteindelijk kocht ik het boek toch.

En daar kreeg ik geen spijt van! Vanaf de eerste bladzijde greep het verhaal me en het was meteen spannend. Het maakte me ook nieuwsgierig, ik wilde blijven lezen. Het gaf me af en toe een heel beklemmend gevoel en de spanning kroop in mijn lichaam. Alex is op zo’n manier uitgewerkt dat ik niet het gevoel had dat ik het verhaal van een heel jong meisje aan het lezen was, de dingen die zij zegt en doet geeft het gevoel dat ik over een volwassen vrouw aan het lezen was. Voor mij als 46 jarige heel prettig!

Meer recensies van SonjaDiane