Superspannend boek dat me een slapeloze nacht bezorgde

SonjaDiane 26 juli 2020
Erika Foster, die twee jaar geleden tijdens een inval die zij samen met haar man en andere collega's deed haar man verloor, wordt naar een plaats delict geroepen vanwege de moord op een man. Het slachtoffer ligt vastgebonden en met een plastic zak over zijn hoofd in bed. Vrij snel wordt ook een tweede en een derde man vermoord, ze lijken niks met elkaar gemeen te hebben, maar schijn bedriegt uiteraard. Simone, een verpleegster in een ziekenhuis, zorgt op een obsessieve manier voor een van haar patiƫnten. Ze gaat hier zo ver in dat zij deze patiƫnt zelf op een gegeven moment in huis wil nemen.

Ook dit boek is weer super spannend. Aan de ene kant de verhaallijn waarbij die mannen worden vermoord, aan de anderen kant de verhaallijn waarbij je eigenlijk wel een beetje begrip op kunt brengen, of in ieder geval medeleven kunt voelen voor de moordenaar. De moorden zelf worden zo duidelijk omschreven dat ik het er af en toe letterlijk benauwd van kreeg. De spanning wordt ook in dit boek weer goed opgebouwd. Ik heb een nacht niet kunnen slapen omdat het verhaal zo in mijn hoofd zat dat ik het niet los kon laten. Als een boek dit met mij doet is het een goed boek.

Meer recensies van SonjaDiane