Veel te traag en zonder echt veel spanning

SonjaDiane 23 november 2020
Titel: De stilte van de witte stad
Auteur: Eva García Sáenz de Urturi
Uitgever: Bruna Uitgevers B.V
Jaar van verschijnen: 2019
Genre: Thriller
Aantal pagina’s: 512
Bijna 20 jaar nadat hij veroordeeld is voor een reeks gruwelijke moorden staat Tasio Ortiz de Zárate op het punt om vrijgelaten te worden. Net voor hij vrij komt worden er weer moorden gepleegd die sterk doen denken aan die waar Tasio voor veroordeeld is. Zijn tweelingbroer duikt onder bij een vriend en laat zich filmen om op die manier aan te tonen dat hij niet de dader is van de moorden die hij denkt dat nog gaan komen. Inspecteur Unai Lopez de Ayala, die tegen zijn in ook wel Kraken wordt genoemd zet alles op alles om de moordenaar te pakken te krijgen.

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over dit boek. Het verhaal wekte, zeker naarmate ik richting het einde ging, zéker mijn nieuwsgierigheid. Toch vond ik het een vrij langdradig verhaal. Verhaallijnen werden in mijn ogen soms te uitgebreid beschreven met details die wat mij betreft niet heel veel toevoegden. Een aantal keren heb ik het boel weg willen leggen omdat het best een dikke pil is en ik liever wat spannenders wilde gaan lezen. Het verhaal zou een thriller moeten zijn, maar wat mij betreft zat er daarvoor te weinig spanning in. De enige reden dat ik het heb uitgelezen is omdat ik wilde weten hoe het af zou lopen. Ik vind het geen slecht boek, het verhaal is leuk. Toch zou ik van deze auteur niet snel iets anders gaan lezen.

Meer recensies van SonjaDiane