Iedereen die "iets vind" van ADHD zou dit boek moeten lezen

SonjaDiane 11 augustus 2020
Alle Dagen Heel Druk ja.... Ze moeten gewoon normaal doen.... Zomaar twee uitspraken die je regelmatig hoort over ADHD-ers. Ja, ik deed dit ook ooit, inmiddels weet ik beter. Francien (Laat je tieten nog eens zien) Regelink legt heel duidelijk uit wat ADHD nou eigenlijk wél is. Uit eigen ervaring, want ze heeft het zelf ook. En voor het geval wat die rare tekst tussen haakjes nou betekent, door haar ADHD heeft ze ook te maken gehad met impulsieve acties die haar wel eens in de problemen hebben gebracht. Voorbeeld hiervan lees je in haar boek "Francien, laat je tieten nog eens zien". Voor mensen met kinderen in de middelbare school leeftijd is ook dit een aanrader.

Ik vond Druks een erg leuk maar zeker ook verhelderend boek. Mijn eigen dochter heeft ook ADHD, dus de uiterlijke kenmerken ervan mag ik dagelijks ervaren. Wat mijn dochter in haar hoofd ervaart weet ik eigenlijk helemaal niet. Francien legt hier heel duidelijk uit wat ADHD in haar geval allemaal inhoudt (let wel, net als bij “normale mensen” is ook niet iedere ADHD-er het zelfde) Wat ik heel knap vind is dat Francien zich heel bewust is van haar minder sterke punten, maar ook heel goed weet waar ze goéd in is. Ze beschrijft dingen als omgaan met geld, het hebben én onderhouden van relaties maar ook de donkere periodes die zo af en toe terug komen. Eigenlijk zou iedereen dit boek gelezen moeten hebben, maar zeker voor mensen die denken dat ADHD alleen maar “Alle Dagen Heel Druk” is en dat mensen met ADHD “gewoon normaal moeten doen” is dit boek een aanrader.

Meer recensies van SonjaDiane