Moeizame leeservaring

Stef Smulders 30 maart 2021 Auteur
Een moeizame leeservaring. Gestopt op 30%. Wat de auteur erg goed doet is het tonen ipv beschrijven of vertellen. Alleen moet er wel een lijn in zitten die de lezer nieuwsgierig houdt. Het is de kunst het evenwicht te bewaren tussen wel en niet voeden met informatie. Lize Spit slaat in dit boek door naar de voorzichtige kant waardoor de lezer met heel veel losse puzzelstukken blijft zitten waarmee hij nog niks kan. Vervelender is dat er moeilijk te begrijpen passages zijn en soms ook onlogische beschrijvingen. Het stuk over de dubbele, twee keer ontwikkelde (!) filmrolletjes is er zo een. Op 30% lees ik een stuk over 4 tabellen waarvan ook de 5e en de 6e een titel hebben... Als auteur redacteur en uitgever zo weinig geïnteresseerd zijn in de juistheid van hun tekst, heb ik ook weinig zin meer om me ervoor in te spannen. Gestopt!

Meer recensies van Stef Smulders