De robijnridder is het tweede boek van de trilogie Het elenium.
In dit boek word verder gegaan op de gebeurtenissen uit het eerste boek De diamanten troon.

Cover
De cover toont ons de rode steen die ook verwerkt zit in de ringen die een belangrijke rol spelen in het verhaal.

Verhaal
In het verhaal word er gewerkt met verwijzingen naar boek 1 en word er veel duidelijk dat in boek 1 nog niet afgesloten was. Het verhaal bevat hier en daar wat vernieuwende elementen.
De actie word opgetrokken naarmate men het einde begint te naderen van het boek.
Het verhaal blijft perfect volgbaar en houd de lezer zijn aandacht hardnekkig vast.

Personages
We leren onze personages terug beter kennen. Ze zijn ook enorm gegroeid tov boek 1.Qua persoonlijkheid zijn ze allen gegroeid. Waar iedereen wel blijft naar uitkijken is het personage Tierelier. Veel word duidelijk rondom haar afkomst. Een mooi item in dit boek is de uitwerking van de vriendschap tussen alle personages.

Slot
Het slot brengt vooral duidelijkheid rond Tierelier maar stoomt ons ook klaar om het derde boek te lezen waarin alles tot een einde komt

Conclusie
Het middelpunt van een trilogie die vragen over boek 1 oplost maar ook vragen oproept voor het laatste deel. Een verhaal waar vriendschap centraal staat en waar men de vraag moet stellen of er echt maar 1geloof is.

Reacties op: Een spannend middelstuk van de elenium trilogie

Het Elenium 2 - De robijnridder - David Eddings
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker