Een zeer spannend verhaal.

sven (JustBooks) 31 augustus 2020
Lincoln Child is een Amerikaans auteur van techno-thrillers en scifi-horror romans. Sterfkou schreef hij in 2009.

Een groep wetenschappers bivakkeert driehonderd kilometer ten noorden van de poolcirkel. Hun doel is, om in het ijs, de effecten van de opwarming van de aarde te bestuderen. Daar doen ze een onverwachte ontdekking die het onderzoekscentrum verandert in een doodskist. Is ontsnappen wel mogelijk?

Ik vond het verhaal zeer vlot geschreven. Het leest zeer gemakkelijk. Dit wordt gerealiseerd omdat vanaf een bepaald deel van het boek er altijd een soort dreiging over de gebeurtenissen ligt. De personages beginnen angstiger te komen en als lezer voel je die angst soms zelf ook.

Er is een personage aanwezig in het verhaal dat wat als fantasy kan overkomen. In het verhaal wordt het meer als een spiritueel wezen omschreven. Ik omschrijf het meer als een erg beangstigend wezen.

De personages die beschreven worden zijn zeer divers en bij sommige kon ik soms een gevoel van afkeer krijgen. Personen waarmee ik in het echte leven nooit een vriendschap zou kunnen opbouwen. Anderen kwamen dan meer vriendschappelijk over, behulpzaam.

Wat ik zeer goed vond aan dit boek is dat je de aanvaller maar beetje per beetje beschreven krijgt. Soms kun je je een beeld vormen van een personage maar in dit boek moet je lang wachten tegen dat je de exacte beschrijving van het hoofdpersonage krijgt.

Naarmate het slot nadert stijgt de spanning in het verhaal. Hoe men het verhaal afsluit had ik niet direct kunnen bedenken. Zeer inventief gevonden.

Conclusie
Een boek dat ik zeer graag gelezen heb. Ik werd meegezogen in het verhaal en zocht mee naar de dader. Een boek met een zeer inventief einde.

Meer recensies van sven (JustBooks)