Hoeveel kan een vriendschap verdragen?

Tessa 01 juni 2020
Een verhaal over het dagdagelijkse leven van 2 vriendinnen, Wil en Elke.
2 meiden die een intense maar ook grillige vriendschap hebben.
15 jaar geleden, na een feest bij een gezamenlijke vriendin, gebeurde iets waar de 2 meiden in betrokken waren en dat hun vriendschap zwaar op de proef stelde. Elke is een levensgenieter, terwijl Wil probeert om toch iets meer verantwoordelijkheid in haar leven te houden.
Het verhaal wisselt tussen het heden en flashbacks naar het verleden. We leren hun vriendenkring kennen, komen enkele minder leuke kantjes van de vriendinnen tegen maar voelen doorheen het verhaal ook een sterke band tussen de twee.
Een kort verhaal waarin elk hoofdstuk begint met een quote uit een rocknummer. Letterlijk een roman met een soundtrack dus, want de schrijfster maakt het je gemakkelijk en heeft achteraan een hele lijst gezet met alle nummers waar de quotes uit komen.
Voor een metalhead en boekenwurm als ikzelf is dit dus een echte voltreffer!!
Ben je geen metalhead? Geen nood, dit boek kan je ook lezen zonder kennis van de metal wereld, dus laat je je er zeker niet door afschrikken maar laat je meevoeren door een vriendschap met ups, downs, bier en muziek!

Meer recensies van Tessa