Ode aan een meesterverteller

Ton Jansen 29 oktober 2019
Vandaag bereikte mij het bericht dat Rob Ruggenberg op 73- jarige leeftijd is overleden. Wij hadden hem drie jaar geleden op school uitgenodigd , maar een broze gezondheid stond toen een bezoek in de weg. Ruggenberg heeft met verve het stokje het stokje van Thea Beckman overgenomen. Hij is op latere leeftijd begonnen met schrijven. Hij was altijd zeer goed gedocumenteerd en op zijn website kreeg je veel achtergrondinformatie bij zijn boeken. Als ode aan deze meesterverteller - zo maak je geschiedenis bijzonder - heb ik hier zijn eerste boek genomen. Ik vind al zijn boeken zeer geslaagd. Manhatan vind ik wat minder aansprekend, maar nog altijd goed. In het voorjaar 2020 verschijnt zijn nieuwste en dus ook laatste boek. Het manuscript is ingeleverd en gaat ' Offerkind' heten. Een groot schrijver is heengegaan en laat een serie fraaie historische jeugdromans achter.

Meer recensies van Ton Jansen