Wat een heerlijk kerstverhaal

Brenda stuurde een berichtje dat haar nieuwe boek verschenen was. Ik las eerder van haar hand al Katzwijm en hier heb ik echt van genoten dus ik kon niet wachten om hier aan te beginnen. Het boek meteen op de reader gezet. Ik lees zelfs terwijl ik op de loopband in de sportschool actief ben dus daar meteen gaan lezen. En ik vond het jammer toen mijn half uur lopen afgelopen was en ik moest stoppen met lezen, want wat heeft Brenda weer een leuk verhaal geschreven.

Het verhaal gaat over Lou, die als zingende boodschap de kost verdient. Ze wil haar grote liefde Jasmijn in de spotlights zetten, door haar een liefdesboodschap toe te zingen. Maar deze plannen lopen iets anders dan gepland. Door de bekende schrijfstijl zag ik Lou in haar kostuums levendig voor me en dat zorgde regelmatig voor een brede glimlach op mijn gezicht.

Het verhaal las ik bijna in één ruk uit. De emoties die Brenda beschrijft voelen levensecht aan waardoor ik me echt goed in Lou kon verplaatsen en bepaalde dingen van te voren al aan voelde komen, maar Brenda weet dan toch nog steeds een verrassing er in te gooien. Een erg leuk boek, wat je meteen in de kerstsfeer brengt.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes