De bekentenissen van Frannie Langton - Duimpjesverslag

Ronny van Erp 28 augustus 2019 Hebban Team
Wie of wat was Frannie Langton? Slavin, verleidster, slachtoffer of moordenares? Aan de lezer om het oordeel te vellen en dat is een lastige taak met vele mogelijke uitkomsten. Dit boek is het verhaal van Frannie Langton, dat zij in de gevangenis schrijft aan haar verdediger Pettigrew om erachter te komen wat er nu precies is gebeurd tot aan het moment dat haar werkgevers vermoord werden aangetroffen.
Een afstandelijk verteld, maar indringend verhaal over slavernij, afgewisseld met getuigenverklaringen uit de rechtbank. Hiermee krijgt het boek een stevige structuur en het geeft een idee van de maatschappelijke verhoudingen in die tijd. Een verhaal waarvan de rillingen je soms over de rug lopen. Fictief, maar het zou zomaar werkelijk gebeurd kunnen zijn.
Geen ontspannende lectuur, maar een onthutsend relaas over slavernij, verpakt in een spannende thriller. Mij heeft het omver geblazen en ik ben er stil van. Een overtuigende 4 sterren waardering voor dit debuut van Sara Collins.

Geschreven voor de Thriller Club, 2019-07-26 (Hoe kleuren de duimen van onze volgers? #7)

Meer recensies van Ronny van Erp