Geweldig spannende fantasy

Wendy Koedoot 24 augustus 2020
De zestienjarige Efra Kalan woont in de Lage Wereld, er heerst al tweehonderd jaar een vloek die een ban heeft gelegd op magie. Het leven van Efra wordt compleet overhoop gehaald als ze op een dag wordt opgehaald door Cu, een druïde en wordt meegenomen naar Insulam.Dat is de enige veilige plek voor de plannen van de koning die complete dominantie wil van de Lage Wereld. Efra weet niet wat zij daar mee te maken heeft, maar komt daar al snel achter.Maar waarom zij? Ze zal haar “opleiding” in Insula ondergaan maar moet daar een hoge prijs voor betalen. Haar familie en haar nieuwe vrienden, ziet ze die ooit nog terug?

Efra is een normaal meisje, maar ze blijkt dus bijzonder te zijn.Van de ene op de ander dag moet Efra zich aanpassen aan haar nieuwe leven Dat gaat haar best goed af, ook al valt het niet mee. Je kan je goed in haar inleven en je hoopt dat ze weet wat ze moet doen. Ze is een stoere meid maar wel met een klein hartje.

Cu is een druïde, je leert hem kennen als een bijzondere man die blijkbaar van alles over Efra weet, meer dan zij zelf weet. Ik mag hem wel.

Van de andere hoofdpersonages vind ik Erwan een van de leukere, hij is erg belangrijk in het verhaal voor Efra. Hij is ook een bijzonder iemand, je komt er vanzelf achter waarom.

Ook Addoli is een belangrijke man, hij zal Efra veel vergezellen en vertellen over Insula.

In het verhaal komt uiteraard veel magie voor, daar hou ik van.
De wezen van Insula zijn bijzonder en soms zelf eng. Er zijn draken, prachtige maar levensgevaarlijke wezens. Een mooie zwarte wolf.Troglodieten zijn ook vreemde wezens die een belangrijke rol spelen in dit boek.

De sfeer en de omgeving wordt door de schrijfster zeer levensecht verteld, je hebt het idee dat zelf in Insula bent en alles meemaakt Het is een prachtig land met zijn eigenaardigheden.
Het verhaal is vanaf de eerste regel spannend, meeslepend en fantasievol. Je wilt weten wat Efra moet doen en of het haar gaat lukken.
Wat heeft ze het moeilijk, je komt steeds meer tot het doel van Efra’s missie en hoopt met haar mee dat het lukt.
Het eind zag ik niet aankomen, wat een enorm spannende cliffhanger!
Ik kijk nu al uit naar deel twee.

5 sterren voor dit debuut.

Meer recensies van Wendy Koedoot