Zeer geslaagde fantasydebuut

Wendy Koedoot 27 december 2019
Op de valreep van 2019 dit prachtige debuut gelezen.
De cover is prachtig, omdat ik het ebook heb gekregen, kan ik niks zeggen over de illustraties, die heb ik namelijk niet .

Het verhaal gaat over Rymus, die op zijn 16e het leger in gevlucht is en nu sergeant is in de Koninklijke Garde van Fréyutan. Op een dag komen zijn ouders langs omdat ze hulp nodig hebben, voelt dat goed maar ook niet omdat hij nogal worstelt met het verleden. Uiteraard gaat hij de missie aan… het zal een moeilijke tocht tocht worden dus trommelt hij een paar andere Gardelden op om samen de uitdaging aan te gaan.
Het is een mooi gemêleerd gezelschap , bestaande uit Gardeleden en magische wezens zoals een elf en een Magiër.Gaat het lukken de opdracht uit te voeren?

Er komen verschillende personages in voor, de belangrijkste zijn Rymus, Enna, Helena , William en Aaron. Ik kan me met alle personages identificeren maar William en Helena zijn mijn favorieten. Zij zijn op de een of andere manier mysterieus en interessant. Ze zijn vampier maar niet zoals wij die kennen.
Verder komen er ook Oragayns in voor, een soort vogelachtigen maar dan anders….Dat maakt het zo bijzonder.
Wat opvalt, is dat in dit verhaal vrouwen machtiger zijn dan mannen.

Het verhaal speelt zich af in het verleden en straalt de sfeer uit zoals in Lord of the Rings.De auteur heeft de sfeer erg goed beschreven, alsof je zelf bij het gezelschap hoort.Je ziet alles voor je .
Het boek is opgebouwd uit drie delen, het eerste deel is een introductie en duurt wat mij betreft wat lang, dan volgt een middendeel dat stukken spannender is maar het laatste deel is het beste stuk met een zeer spannende climax naar het slot. Dat zie je niet aankomen en smaakt naar meer.

Ik waardeer het boek met 4 sterren.

Meer recensies van Wendy Koedoot