Leuk boek, niet meer en niet minder

wendyvd 18 juni 2017
Met dank aan Sanne Hillemans zelf, voor het gesigneerde recensie-exemplaar!

Een leuk boek, niet meer en niet minder. De cover is prachtig, de setting van het circus weer eens iets anders en daardoor origineel.

Ik had moeite om in het verhaal te komen, maar na een tijdje wilde ik toch graag weten hoe het allemaal zou aflopen. De schrijfstijl is leuk, maar vond ik toch soms wat vergezocht. Tegelijkertijd wordt niet alles en iedereen even goed uitgediept.

Er zitten een aantal voorspelbare dingen in, ook een aantal ongeloofwaardige dingen (als iemand wegloopt bv., ga je die volgens mij meteen achterna, ipv eerst aan iemand anders uit te leggen waarom hij/zij is weggelopen).

Ik kwam uit op 3,5 sterren, omdat het wel vlot wegleest, en een leuk tussendoortje is. Het einde (en de vele kleine taalfoutjes) dwingt me echter om naar drie sterren af te zakken. Het is jammer dat er eigenlijk gewoon geen einde is, maar dat het gewoon verder gaat in een volgend boek (dat nog moet verschijnen). Wel fijn dat Sanne in haar nawoord zelf uitlegt hoe dit komt. Maar ik bleef toch met een verweesd gevoel achter.

Meer recensies van wendyvd