Meesterlijke thriller!

wyloeck 07 september 2022

Lees mijn volledige review en veel meer hier:
mijn review

Mijn mening

Wat een meesterlijke thriller!

Alle puzzelstukjes vallen op hun plaats in het laatste hoofdstuk (heerlijk toch, als dat gebeurt), met nog een verrassende twist er bovenop die vast en zeker in het tweede deel terug zal komen.

Want ja, dit boek is het eerste deel in een lange reeks met rechercheur Robert Hunter in de hoofdrol. Er zijn inmiddels 12 boeken uitgebracht in het Engels, amper drie ervan zijn tot nu toe vertaald in het Nederlands, het blijft afwachten op de volgende delen.

Gruwelijk spannend, ikzelf had persoonlijk geen idee hoe het plot in elkaar zat, en dat maakt het voor mij een goed boek. Er zijn thrillers waarbij je de dader/het plot al een eind lang ziet aankomen, niet hier!

De hoofdpersonages (rechercheurs Robert Palmer en Carlos Garcia) zijn bijzonder sterk uitgewerkt, geen oppervlakkige maar volwaardige personen die het verhaal mooi kunnen dragen.

Het verhaal begint met een vooruitblik naar de ontknoping van het boek en start dan effectief een vijftal weken eerder, waarbij voldoende (maar niet overmatig) wordt terug gegrepen naar het verleden (2 jaar eerder), zonder verwarrend te worden.

De gruweldaden worden knap verwoord zonder te plastisch of overdadig te worden, maar je gaat toch even huiveren bij de bloederige taferelen die de twee rechercheurs op hun pad tegenkomen.

De plotlijn is -zoals reeds gezegd- heel sterk en onverwacht, maar het is niet zo dat het plots uit de lucht komt gevallen. De aandachtige lezer begrijpt waar deze dader vandaan komt, geen paniek, het zijn geen *Deus ex machina* toestanden.

Knap werk, ik ben fan! Deel 2 en 3 zullen hier niet lang in de kast blijven liggen.

Conclusie

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Meesterlijk in zijn genre, mag naast de boeken van Carmen Mola gaan staan wat mij betreft!
Een welverdiende 5/5!

Meer recensies van wyloeck